Chiptuning, czy można jeszcze troszkę...?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kmab
    Rider
    • 2005
    • 269

    #26
    Zamieszczone przez Purchawa
    Zeby osiagnac z VP (AGR/AHF/ASV) jakies 220KM/~400Nm potrzeba okolo 8-10tys PLN.
    Tylko trzeba wiedziec gdzie co robic.
    Z ASZ by wyciagnac podobna moc, mysle ze mozna sie zmiescic w 6tys.
    ...
    Bo z tego co ja wiem to maja tylko napylone na powierzchni "cos" co ma wytrzymywac wieksza temp. Chyba u siebie tez wymienie tloki, ale to jeszcze w swoim czasie. :twisted:
    No właśnie, to ciekawy temat -

    Co ile się powinno wymieniać olej w tak podrasowanym wozie?
    Z tego co wiem to w Subaru w tych wysilonych maszynach olej silnikowy wymienia się co 7.5 tys, dlatego że obciążenia dla tak wysilonego silnika są strasznie duże. Dodatkowo w benzyniakach dochodzi temat bilansu energetycznego - sprawa odprowadzania ciepła. Silniki się strasznie nagrzewają, gdzieś to trzeba odprowadzić.
    Ciekawe jak to się ma do diesla - jakimi się kierować względami przy tak wypasionej maszynie i jak taki silnik reaguje na takie podrasowanie - jaki to ma wpływ na jego żywotność.
    Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

    Komentarz

    • Nexus6
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4847
      • Volkswagen

      #27
      Zamieszczone przez Purchawa
      Zamieszczone przez Nexus6
      i dodatkowo 'odelżone' !!
      Skad to info?
      Bo z tego co ja wiem to maja tylko napylone na powierzchni "cos" co ma wytrzymywac wieksza temp. Chyba u siebie tez wymienie tloki, ale to jeszcze w swoim czasie. :twisted:
      info from ETKA & Marek S. :diabelski_usmiech
      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #28
        Zamieszczone przez Kmab
        Co ile się powinno wymieniać olej w tak podrasowanym wozie?

        Ciekawe jak to się ma do diesla - jakimi się kierować względami przy tak wypasionej maszynie i jak taki silnik reaguje na takie podrasowanie - jaki to ma wpływ na jego żywotność.
        Wszystko zalezy jak bedziesz z tej mocy korzystal. Jezeli z rozsadkiem, to zywotnosc silnika nie spadnie wcale, lub w znikomym stopniu. Jak bedziesz palowal non stop auto do czerwonego z cegla w podlodze, to mozesz rownie dobrze nie zrobic 1000km po modach.

        Olej napewno warto wymieniac czesciej, ale tez bez przesady. Wystarczy co 10kkm.

        Druga sprawa, to podnoszac moc w aucie pamietajmy wszyscy, ze nie sztuka jest sie szybko rozpedzic, ale szybko zatrzymac. Tak wiec w pogoni za moca, zostawmy zawsze jakis fundusz na wzmocnienie hamulcy i zawieszenia :!: :idea:

        [ Dodano: 05 Lip 2005 10:46 am ]
        Zamieszczone przez Nexus6
        info from ETKA & Marek S. :diabelski_usmiech
        Bardzo ciekawa informacja. k :twisted:
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz

        • _tm_
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2333
          • Superb III (3V3)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #29
          Zamieszczone przez BioBogon
          To ja zapytam w temacie:
          Czy ASV po zachipowaniu idzie lepiej niż seryjny ASZ?
          O ile Passat z dwoma czerwonymi literami DI to ASZ to moj ASV (parametry w podpisie) spuscil becki kilkakrotnie takiemu
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz

          • kristo
            Rider
            S_OCP Member
            • 2004
            • 266

            #30
            I tak z dwojga zlego lepiej ze mi sie trafila AGR, a nie ALH.


            cos masz przeciw ALH :box ops:
            Pink Floyd fan.

            Komentarz

            • Purchawa
              Admin
              S_OCP Member
              • 2004
              • 8007

              #31
              Zamieszczone przez kristo
              I tak z dwojga zlego lepiej ze mi sie trafila AGR, a nie ALH.
              cos masz przeciw ALH :box ops:
              Nie, nic nie mam.
              Tylko jak Twoj ALH, a dokladnie sprzeglo zniesie taki moment jak w moim AGR, to stawiam duza butle. k
              Chodzilo mi, ze jezeli juz sie wzialem za mocniejsze mody, to lepiej ze mam AGR, a nie ALH.
              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

              STOP ECO-TERRORISM!

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #32
                Zamieszczone przez _tm_
                Zamieszczone przez BioBogon
                To ja zapytam w temacie:
                Czy ASV po zachipowaniu idzie lepiej niż seryjny ASZ?
                O ile Passat z dwoma czerwonymi literami DI to ASZ to moj ASV (parametry w podpisie) spuscil becki kilkakrotnie takiemu
                Passek tak samo jak inne z tej rodziny z literami DI to wcale nie musi byc ASZ. Czasem jest to zwykly AJM czyli 115KM. I chyba jeszcze slabszy 100KM na PD tez tak byl czasem oznaczany.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • arci9
                  RS
                  • 2004
                  • 2007

                  #33
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Zamieszczone przez _tm_
                  Zamieszczone przez BioBogon
                  To ja zapytam w temacie:
                  Czy ASV po zachipowaniu idzie lepiej niż seryjny ASZ?
                  O ile Passat z dwoma czerwonymi literami DI to ASZ to moj ASV (parametry w podpisie) spuscil becki kilkakrotnie takiemu
                  Passek tak samo jak inne z tej rodziny z literami DI to wcale nie musi byc ASZ. Czasem jest to zwykly AJM czyli 115KM. I chyba jeszcze slabszy 100KM na PD tez tak byl czasem oznaczany.
                  tm@ jak chcesz to poszukamy tutaj w klubie jakieś ASZ co byś mógł śmiało zkilować :twisted:
                  zobaczymy czy tak łatwo Ci pójdzie :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • _tm_
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 2333
                    • Superb III (3V3)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez arci9
                    tm@ jak chcesz to poszukamy tutaj w klubie jakieś ASZ co byś mógł śmiało zkilować :twisted:
                    zobaczymy czy tak łatwo Ci pójdzie :szeroki_usmiech
                    Z seryjnym chetnie bym sie sprawdzil. Z dlubanym nie bede sobie wstydu robil .
                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                    -------------------------------------------------------------------------
                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                    Komentarz

                    • arci9
                      RS
                      • 2004
                      • 2007

                      #35
                      arci9 napisał/a:

                      tm@ jak chcesz to poszukamy tutaj w klubie jakieś ASZ co byś mógł śmiało zkilować
                      zobaczymy czy tak łatwo Ci pójdzie
                      Z seryjnym chetnie bym sie sprawdzil. Z dlubanym nie bede sobie wstydu robil .
                      no nie wiem.....czy tutaj jakąś dziewicę zastaniesz :diabelski_usmiech :wink:

                      Komentarz

                      • kristo
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 266

                        #36
                        Zamieszczone przez Purchawa
                        Zamieszczone przez kristo
                        I tak z dwojga zlego lepiej ze mi sie trafila AGR, a nie ALH.
                        cos masz przeciw ALH :box ops:
                        Nie, nic nie mam.
                        Tylko jak Twoj ALH, a dokladnie sprzeglo zniesie taki moment jak w moim AGR, to stawiam duza butle. k
                        Chodzilo mi, ze jezeli juz sie wzialem za mocniejsze mody, to lepiej ze mam AGR, a nie ALH.
                        nie zaprzeczę że masz trochę racji... ale butle postawić moge..... k
                        nie wiem czy czytałeś moje posty oraz jak ja sobie poradziłem ze sprzęgłem.........
                        Pink Floyd fan.

                        Komentarz

                        • Purchawa
                          Admin
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 8007

                          #37
                          Zamieszczone przez kristo
                          nie wiem czy czytałeś moje posty oraz jak ja sobie poradziłem ze sprzęgłem.........
                          Tak, czytalem.
                          Jednak 310Nm, to nie jest jeszcze duzo.
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz

                          • kristo
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 266

                            #38
                            Jednak 310Nm, to nie jest jeszcze duzo
                            no nie jest to zbyt wiele, a chciałoby się więcej....
                            Pink Floyd fan.

                            Komentarz

                            • LIFE
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 183

                              #39
                              no nie jest to zbyt wiele, a chciałoby się więcej....
                              A ile by cię satysfakcjonowało ?

                              Dzisiaj dostałem na pocztę taką reklamę:



                              Pracuje dla nas nawet 177 koni

                              Toyota Avensis 2,2 D-4Diesel.
                              Najmocniejszy diesel w swojej klasie

                              Moc - 177 KM
                              Moment obrotowy - 400 Nm
                              Przyspieszenie 0-100 km/h - 8,6 sekundy
                              Średnie zużycie paliwa - od 6,1 do 6,2 l/100 km
                              Technologia D-CAT - najczystszy silnik Diesla Niewiarygodne?
                              Sprawdź w salonie Toyoty i umów się
                              na jazdę próbną
                              Power is nothing without control !
                              "Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                Ten silnik ma dosc ciekawa charakterystyke. Te 400Nm jest dostepne od 2-3 tys obr, ale ponad 300Nm od 1500 do 4000 obr.

                                Ale juz silniki 2.2 136KM oraz 150KM nie maja nic ciekawego w sobie, co mogloby powali konkurencje na kolana.

                                Pozostaje kwestia roznicy ceny miedzy tymi silnikami :szeroki_usmiech
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • LIFE
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 183

                                  #41
                                  Ostatnoi oglądałem 5th Gear (to taka konkurencja dla Top Gear) gdzie testowali VW Touareg z silnikiem V10 TDI. Ta maszyna ma ponad 700 Nm momentu obrotowego :shock: Pokazywali jak ciągnie kombajn a potem zorganizowali przeciąganie liny. Podpięli do niego Vana, który próbował jechać do przodu a Touareg ciągnął go do tyłu jak zabawkę. Ta maszyna to potwór, który mógłby chyba wyrwać drzewo z korzeniami. Do setki przyspiesza w 5 sekund, cena...no cóż szybkie auto musi dużo kosztować. :szeroki_usmiech
                                  Power is nothing without control !
                                  "Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)

                                  Komentarz

                                  • Purchawa
                                    Admin
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 8007

                                    #42
                                    Z tego co Marek opowiadal to robil takiego Touarega. Nie dalo sie go co prawda zmierzyc, ale szacowali moment w granicach 1000Nm. :szeroki_usmiech
                                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                    STOP ECO-TERRORISM!

                                    Komentarz

                                    • bendi
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 465

                                      #43
                                      LIFE,
                                      Do setki przyspiesza w 5 sekund, cena...no cóż szybkie auto musi dużo kosztować.
                                      i tu się mylisz przyśpiesza w 7,8 s, ale faktycznie mocny jest
                                      Outlander
                                      była OII 4x4 BMM
                                      już nie ma Octa ASZ super fajna była

                                      Komentarz

                                      • LIFE
                                        Ambiente
                                        • 2005
                                        • 183

                                        #44
                                        Z tego co Marek opowiadal to robil takiego Touarega. Nie dalo sie go co prawda zmierzyc, ale szacowali moment w granicach 1000Nm.
                                        Czy są jakieś granice zdrowego rozsądku ?
                                        Po co to komu ?
                                        Zwiększenie momentu obrotowego z 700 Nm do 1000 Nm jest dość kosztowne a róznica w i tak już dobrych osiągach będzie niewielka (może 0,5 sekundy do 100).
                                        Czy to jest warte tego ?
                                        Nie lepiej wydać tą kasę na co innego ?
                                        Pomysłów na spożytkowanie wolnej kasy jest wiele :szeroki_usmiech

                                        Zacytuję bardzo trafny tekst reklamowy firmy Pirelli:

                                        "Power is nothing without control"
                                        Moc jest niczym bez kontroli

                                        I to będzie od dzisiaj moje motto !
                                        Power is nothing without control !
                                        "Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)

                                        Komentarz

                                        • Purchawa
                                          Admin
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 8007

                                          #45
                                          Zamieszczone przez LIFE
                                          Zwiększenie momentu obrotowego z 700 Nm do 1000 Nm jest dość kosztowne a róznica w i tak już dobrych osiągach będzie niewielka (może 0,5 sekundy do 100).
                                          Czy to jest warte tego ?
                                          Nie lepiej wydać tą kasę na co innego ?
                                          Myslisz, ze dla kogos kogo stac na Touarega wydatek mniej niz 2000zl na program jest czyms wielkim?
                                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                          STOP ECO-TERRORISM!

                                          Komentarz

                                          • LIFE
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 183

                                            #46
                                            Myslisz, ze dla kogos kogo stac na Touarega wydatek mniej niz 2000zl na program jest czyms wielkim?
                                            2000 PLN to faktycznie niewiele, myślałem że to kosztuje 25 000 PLN (wymiana turbiny na większą, planowanie głowicy, itp.) jednak ja dalej uważam, że zwiększanie momentu obrotowego w tym aucie z 700 do 1000 Nm jes pozbawione sensu.
                                            Power is nothing without control !
                                            "Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)

                                            Komentarz

                                            • MiKruS
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7976

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Zamieszczone przez _tm_
                                              Zamieszczone przez BioBogon
                                              To ja zapytam w temacie:
                                              Czy ASV po zachipowaniu idzie lepiej niż seryjny ASZ?
                                              O ile Passat z dwoma czerwonymi literami DI to ASZ to moj ASV (parametry w podpisie) spuscil becki kilkakrotnie takiemu
                                              Passek tak samo jak inne z tej rodziny z literami DI to wcale nie musi byc ASZ. Czasem jest to zwykly AJM czyli 115KM. I chyba jeszcze slabszy 100KM na PD tez tak byl czasem oznaczany.
                                              Pomijajac, ze ASZ nie byl nigdy montowany w Passacie.
                                              TDI 205PS

                                              Komentarz

                                              • LIFE
                                                Ambiente
                                                • 2005
                                                • 183

                                                #48
                                                O co chodzi z tym Passatem ?
                                                Power is nothing without control !
                                                "Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)

                                                Komentarz

                                                • _tm_
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 2333
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez MiKruS
                                                  Pomijajac, ze ASZ nie byl nigdy montowany w Passacie.
                                                  Czyli spuscilem becki 115-konnemu Passatowi ? Qrde, popsules mi humor
                                                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                  -------------------------------------------------------------------------
                                                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                  Komentarz

                                                  • arci9
                                                    RS
                                                    • 2004
                                                    • 2007

                                                    #50
                                                    MiKruS napisał/a:
                                                    Pomijajac, ze ASZ nie byl nigdy montowany w Passacie.


                                                    Czyli spuscilem becki 115-konnemu Passatowi ? Qrde, popsules mi humor
                                                    Pewnie Mikrusowi chodziło o to,że silnik ma inny symbol... :wink: bo przecież są paski 130KM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...